Tuesday, June 3, 2008

DETOX Defrost Antioxidant blablabla

Jag hade tänkt ta en snabbisdetox fram till EM nu typ i veckan (haha jaja fem dagars detox utlovas inte ens av veckorevynglamourcosmo-tidningar för att sälja lösnummer men jag tror det är bätter än inget ändå?) som inte skulle innehålla onödigt mycket skit.
Här kan man sätta igång och garva igen eftersom det jag tänkt är att:

Inte äta skräpmat
Röka mindre
Ha ett ordentligt vattenintag
Skita i socker i kaffet
Inte dricka en öl på tre dagar
Kanske gymma lite... (vilket jag faktiskt gjorde igår och ska göra nu... snart.)

Absolut den hårdaste detoxen ever med andra ord. Man kan tycka att det inte borde vara ett problem.

Igår hade jag skön dag på stan med dude och det som hände var:

1 stor glass med grädde och chokladsås på Söder
10 cigg på fem timmar
1/2 bärs på Djurgården (som vi för övrigt GICK till, dock med ett regelbundet intag av nikotin)
2 hamburgare
1 cheeseburgare
1/2 chipspåse

Det är inte lätt när det är svårt, brukar man säga. MEN det är skönt när det går.

Alltså: Jag börjar min detox NU. Den är tre dagar lång. Försök inte stötta mig jag vill inte ha press på mig eftersom jag skulle få skuldkänslor när det går käpprätt åt skogen. Vilket det kommer göra, eftersom idag redan räknas bort för jag har socker i kaffet i skrivande stund, jag har rökt fem cigg på vägen mellan Täby och Haninge där 99% av resan försigkommer inomhus och således inte bjuder på mer än tre röktillfällen, ätit chips till frukost och planerar att genomsöka hela jävla lägenheten efter choklad. Och nej jag är inte gravid jag är bara psykiskt fet, i ett snyggt fodral kan man säga.

För övrigt (på tal om fodral) säger folk att jag borde äta mer. Det är med sorg jag anmärker på att det bara är tjejer som väger mer än mig som säger det. Det är bara folk över åttio kilo som säger att jag är för smal. Folk som innerst inne anser sig ha för många kilon på kroppen tar sig alltid friheterna att berätta vem eller vilka som är FÖR smala. Till saken hör att jag alltid varit smal även om jag haft veckor där jag inte rör mig och bara äter på burger king. Jag är gjord så och min kropp funkar så.

Hela grejen är att jag på ett hetero-normativt och relativt sexistiskt sätt kan låta den skiten rinna av mig såhär: ingen snubbe har EVER tyckt att jag är för smal (definitivt inte för tjock heller får jag väl tillägga). Jag har aldrig fått annat än positiva reaktioner på hur jag ser ut av karlar, EVER.
Jag är den perfekta 36/38:an på centimetern och allt sitter där det ska och fungerar som sig bör. Om än lite bättre än medelsnittet i världen.

Faktum är att det är mindre attraktivt med folk som har bukfetma, avsaknad av midja, hängig röv och bröst som består av fläsk enbart, än vad det är med smala ohängiga normalbyggda människor.

Den här urspårningen leder till syvende och sist fram till en vänlig men bestämd uppmaning till folk i allmänhet:
Lägg ner hela grejen med att på ett manipulativt extremt osjälvsäkert sätt försöka skicka subtila budskap och dissar till folk ni vet är hetare än er själva i stil med:

"jag tycker det är fult med smala människor"
(läs: jaha din fitta här sitter du och är smal och jag är lönnfet fan va jag har keff självkänsla över att jag inte kan röra på mig så jag ser ut som en nedrans tunna)...

eller:
"du borde äta lite mer så att du mår bättre du ser så himla smal ut nu"
(läs: ät dig lika blekfet som mig så min kille slutar tänka på dig när vi har sex och så jag slipper må lika mycket skit över hur dallrig jag är).

Faktum är att det är ALDRIG fult att vara smal eftersom vi människor in general inte ska ha överflödigt med fett på kroppen. Om vi har det är vi inte hälsosamma och att se defekt eller sjuk ut är inte fint. Så länge man inte är en person med böjelser för vissa saker, alltså att man har en fetish, men jag planerar inte att göra detta till en professorsavhandling så vi håller oss ytliga och generaliserande idag.

När man har TOTAL avsaknad av fett och muskler på kroppen har man en eller annan sjukdom, och det är inte att vara SMAL. Precis som att vara FET inte är att vara "rund" eller synonymt med att "ha former".

Att vara FET, framförallt ha synlig bukfetma som tar bort allt vad midjeformer/kroppsproportioner heter är SJUKT. Sjukt är i detta fall synonymt med ofräsh så sug på den ni och låt mina skinny legs vara ifred.

Fint väder idag btw, och nu SKA jag faktiskt till gymmet:)

Puss och knogjärn!

No comments: